CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

silmina. shopaholic. novels. eating. talking.

nama diberi siti silmina 'izzan. dikurniakan minat untuk membeli belah. dianugerahi hobi membaca novel. masa diluangkan bersama makanan. aktiviti kegemaran ialah ber-pot-pet :)

Followers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, May 16, 2011

Thanks to our second parents.

Assalamualaikum.

first of all, memandangkan harini bertarikh 16 Mei 2011, sebagai seorang manusia muda belia yang bergelar pelajar, aku nak ucapkan Selamat Hari Guru kepada guru guru di Tadika Children's Corner, Tadika Tambak Bunga, Sekolah Kebangsaan Jalan Pegawai, Sekolah Menengah Jenis Kebangsaan Keat Hwa, ustazah mengaji dan semua guru di seluruh dunia. tanpa anda siapalah kami. sekuranghajar mana pon kami, cikgu cikgu tetap setia mengajar kami tanpa mengenal erti boring. tapi kan last aku bagi hadiah rasanya darjah 6 kot. naik sekolah menengah, yang mampu aku bagi cuma ucapan dan salam saje. maaf..semakin besaq, masa semakin terhad pulak. busy semedang ;)

anyway, SELAMAT HARI GURU.

hari sabtu haritu tk jadi keluaq shopping dengan abah sebab abah malas nak keluaq -.- so tangguh keesokan harinya (ahad). mulanya abah cakap nak beli jeans kat aku sorang ja tapi kakak aku menyibuk so aku pon redha. aku dengan bangga dan penuh keyakinan ambik jeans saiz 26. dengan senyum selebar penuh satu muka. masok fitting room, nak try. TAPI TAK MUAT! fuhh tension. hilang habeh senyuman aku. berbekalkan keredhaan yang tinggi, aku pon terima lah bahawasanya jeans aku size 27. nampaknya aku perlu kurangkan makan. hari ni saja kat sekolah aku makan donat sederhana besar 2 ketul, nasik bersama ayam sepinggan. balik sekolah singgah pak tat ikan bakar, tibai lagi sepinggan nasik lepastu jumpak mattop tk pakai helmet naik moto dengan wan. kalau jumpak JPJ, mampus kau wan. teruk kena saman.

harini alhamdulillah tiada lagi perbincangan penuh ghairah berkenaan politik. mungkin beliau sudah menyedari bahawa apa yang beliau buat tu salah kan kan. mana boleh berpolitik dalam kelas yang dipenuhi dengan remaja bawah umur seperti kami? rakyat yang layak mengundi ni hanyalah yang berumur 21 tahun dan ke atas. so tadi. classmates aku semua pakat bagi hadiah kat beliau, atas hadiah tu tertulis lebih kurang macam ni :

DARIPADA PAS CAWANGAN TANDOP.

what the heck -.- hahahaha aku gelak serupa orang gila. bila beliau baca tulisan tu, beliau tersengih dan kata, "perli saya ka?" habeh tu tkkan saja saja nak tuleh, of course lah kitorang perli. nasib baik tk bagi hadiah poster besar mr.anwar ibrahim hahaha.

kesimpulannya harini kat sekolah, mostly tk berapa nak belajaq sangat sebab cikgu suruh buat revision sendiri. tadi masa english, teacher suruh buat proverbs and idioms berdasarkan gambaq binatang tapi aku tk buat sebab aku lupa teruihh.

ok boring dan bye.

0 komen di sini:

Post a Comment