CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

silmina. shopaholic. novels. eating. talking.

nama diberi siti silmina 'izzan. dikurniakan minat untuk membeli belah. dianugerahi hobi membaca novel. masa diluangkan bersama makanan. aktiviti kegemaran ialah ber-pot-pet :)

Followers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, May 6, 2011

fenomena 'menyampah' kembali lagi.

Assalamualaikum.

Pada suatu hari, burung-burung pon berkicauan. Ada yang bekerja, ada yang bergembira... ok takat tu saja yang aku ingat. actually malaih nak update pagi pagi buto macam ni (walaupon dah pukoi 9.47am huahua) tapi disebabkan harini banyak keja aku nak buat, so update lah awai awai satgi kot tkdan kan hehe. harini aku kena ukur kayu kemahiran hidop, susun elok elok kerja kursus geografi, basoh kasut, pegi tesco dengan abah sebab nak shopping, okay habeh. harini rutin aku iaitu texting tk dapat dilaksanakan sebab aku tktau nak text dengan sapa. masih menunggu dengan sabar, walaupon kredit aku semakin lama semakin berkurang sebab dok text dengan classmate aku dan aku tk active10 number dia huahua.

dalam dunia ni, mesti ada orang yang menyampah dengan kita kan? err bukan kita tapi aku. yalah sebab orang selalu kata, "Bukan semua orang sayang kita dan bukan semua orang benci kita." agak agak apalah perangai buruk aku yang menyebabkan orang menyampah, meluat, bengang, tk suka, benci, anti dengan aku? teringinnya nak tau. sebab aku ni selalu rasa macam bagoih sangat hahaha. aku gedik? hoi manada aku sendiri pon fuck budak gedik. sombong? wallahualam lah sebab aku mengamalkan prinsip I DONT TALK TO STRANGERS tapi dengan member sendiri rasanya aku dah cukup friendly dah. mengada ngada? err macam mana nak describe maksod mengada ngada di sini, adakah aku tehegeh hegeh depan lelaki? hat tuih tk kelapaq. haha dapat kelihatan dengan jelas di sini aku dah rasa cukup perfect sangat - aku tk gedik, tk mengada ngada dan tk sombong. tapi tu cuma bagi aku yang tk nampak dengan keburukan perangai sendiri tapi orang lain nampak sebab tu ada yang menyampah aku :)

alangkah bahagianya kalau semua orang sayang aku hahaha.

okay mari muhasabah balik. penah tk aku gadoh dengan orang? ehh apasal tk penah pulak, banyak kali ooo. mungkin ni salah satu sebab orang boleh menyampah dengan aku, kan. bila kita gadoh tkkan la kita suka lagi kat orang tu? mestila ada teselit perasaan menyampah bengang walaupon sikit. dan, mulut aku yang selalunya cakap lepas ni. aku main cakap je tk pikiaq pon kot kot ada yang mungkin terasa dengan apa yang aku kata. bila aku cakap, ada yang terasa. bila dah tersinggung, mulalah ingat aku ni tk reti jaga perasaan orang dan mulalah tk suka aku. hmm..boleh jadi jugak kan. so, maybe lepas ni aku kena kurangkan gadoh dengan orang dan cakap kena pakai filter. bukanlah nak bagi semua orang suka aku, cuma dengan niat nak perbaiki diri sendiri. bohonglah kalau aku kata aku suka bila lagi ramai orang meluat aku kan kan? tapi aku tk mintak pon semua orang suka aku :)

masalahnya kat sini, kat dunia ni ramai jugak yang jenis menyampah tahap benci gila babeng walaupon kita tk kenai orang tu, temasoklah aku. kita tk kenai pon orang tu tapi kita meluat dia sebab kita dengaq cerita dan khabar angin, ataupon kita jugde dia physically. contohnya macam kita tengok dia hangout dengan member member dia pahtu gelak macam orang gila, automatik kita cop dia sebagai gedik, suka tarik pehatian, mengada ngada etc. mana la kita tau kot kot member dia buat lawak nak mampoih tu pasal dia gelak. senangnya kita nak menyampah kat orang kan. mudah je nak judge orang gitu gini. aku cakap ni bukan nak kritik perangai orang lain, sebab aku pon kadang kala tk telepas jugak dari benda benda macam ni.

kalau menyampah dalam diam tu boleh tahan lagi, tapi macam mana kalau serang teruih? hahahaha dahla tk kenai, lepastu serbu orang tk pakai helmet macam orang gila. alhamdulillah setakat ni aku belum penah buat lagi perangai macam tu dan tkdak strangers yang penah serang aku. cuma member aku dah tekena. malaih nak menyebut nama member aku kat sini. dia kena serang dengan sekolah dot dot dot (sekitar aloq setaq jugak) kononnya dengan alasan member aku ni telah merampas balak balak diorang. tapi menurut member aku, dia tk kenai pon para perempuan yang menyerang tu apatah lagi si balak tu. kalau dah tk kenai macam mana nak rampas? kes macam ni mungkin para gadis tu ada maksod lain nak serang ataupon saja suka suka cari pasai. hish.. pesyen macam ni pon ada noh?

jadi marilah kita beramai ramai kurangkan rasa hasad dengki, iri hati, benci, menyampah dan segala rasa negatif yang dok ada ni. tk bahagia pon hidup kalau asyik ada masalah dengan orang lain. kita sayang orang, insyaAllah orang akan sayang kita balik. yang penting happening jangan pening hihihi :)

0 komen di sini:

Post a Comment