CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

silmina. shopaholic. novels. eating. talking.

nama diberi siti silmina 'izzan. dikurniakan minat untuk membeli belah. dianugerahi hobi membaca novel. masa diluangkan bersama makanan. aktiviti kegemaran ialah ber-pot-pet :)

Followers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, May 9, 2011

8 days to go.

Assalamualaikum.

hari rabu ni ada latihan rumah kuning, aku sangat sangat tk suka. bukan setakat tk suka tapi aku benci menyampah meluat bengang tk puas hati semua ada. its not like aku perempuan mengada ngada tk suka besukan tapi aku rasa teruk bila disuruh buat lompat tinggi tapi tk reti aku cuma redah. rasa terhina bila cikgu suruh lompat jauh tapi kaki pendek ni cuma dapat lompat sekangkang kera. sangat memalukan bila tangan yang tk seberapa dan muscle pon alahai sedihnya, dipaksa merejam lembing & melempar cakera. takat mana sangatlah cakera tu boleh tecampak? confirm lembing tu tegolek depan aku jugak tk tepacak kat mana pon. kan stai kalau ada lari larian ja macam aci ligan tu.

tadi kat sekolah kena buat projek kayu. buat pertama kali setelah beberapa tahun, aku menggergaji kayu. ulang sekali lagi aku menggergaji kayu. terasa diriku orang paling hebat dan gojes di dunia haha. keras gila kayu tu, tk bohong aih. sampai aku termenari poco poco sebab badan tertolak ke depan belakang secara spontan semata mata berusaha nak gergaji kayu tu -,- walaupon aku pakai spek sebagai extra protection huahua, tetap masok jugak habuk-habuk kayu yang durjana tu dalam mata aku. nasib baik aku tk sakit kerongkong ataupon bersin ataupon selsema. but after all jari aku terluka sikit dan kayu yang digergaji oleh aku mengalami kecacatan kecil. alah jari luka buat kerja kayu, normal tk payah kecoh kecoh kan :)

harini actually mood aku telah direnggut sekuat hati oleh seorang hamba Allah yang bergelar kaum Adam. aku tk pernah rasa geram sampai macam tu sekali kat beliau. mesti semua orang dalam dunia ni (ecece bajet je) setuju kalau aku kata honesty is the best policy kan? malah dalam relationship pon kejujuran ialah salah satu elemen terpenting untuk kekal lama. bukan aku nak kata beliau menipu. NO. tapi apa yang aku nak tekankan, kejujuran bila berterus terang. bila adanya kejujuran dan teruih terang ni, relationship akan bertambah baik. contohnya kita bagitahu kat beliau tu, apa yang kita tk suka pasal beliau, so beliau akan memperbaiki diri agar menjadi lebih baik untuk kita. tapi bila tk bagitahu? susah beb. akan timbul rasa geram tk puas hati menyampah dan macam macam lagi, juga akan bermula sesi mengadu kat member sendiri, "beliau selalu macam itu ini, aku yang selalu mengalah, aku selalu cakap sorry, semua aku buat, beliau tk penah buat pape." but ask yourself, kita ada ke bagi peluang untuk beliau berubah? whatever the reason is. bagi aku, aku akan cakap kalau aku tk suka, dan aku suka kalau orang cakap apa yang orang tk suka pasal aku. bercakap benarlah walaupon pahit. untuk pertama kalinya, Hasif bin Mohd Hafiz tolong straight to the point, dont give me your old-fashioned-excuses, i bukan budak budak. walaupon benda dah settle (kot), masalah yang ini tkkan selesai selagi tk terus terang.

fuhh lega. yes aku tahu aku mengada! masalah dengan beliau pon nak kecoh. pmr pon tk lepas lagi ada hati nak walkie talkie pasai relationship. ada aku kisah? :)

exam pertengahan tahun akan sampai dalam masa 8 hari lagi. aku kena struggle until my last drop of blood ececece.

khabarnya ada orang nak kahwin hujung tahun ni dan sekarang tengah dalam proses mengumpul duit lagi.. alhamdulillah. aku tumpang gembira & aku akan doakan kebahagiaan orang tu walau apa jua keputusan orang tu. :)

0 komen di sini:

Post a Comment