CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

silmina. shopaholic. novels. eating. talking.

nama diberi siti silmina 'izzan. dikurniakan minat untuk membeli belah. dianugerahi hobi membaca novel. masa diluangkan bersama makanan. aktiviti kegemaran ialah ber-pot-pet :)

Followers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, April 4, 2011

Lu Langsi, Lu Mati.

*assalamualaikum*

harini kat sekolah sangat membosankan. budak melayu dalam kelas hampir semua pakat dok nyanyi, soley soley~ termasuklah aku. hahaha. mentang mentanglah semalam ABPBH2010 menampilkan usop wilcha. hahaha. sungguh soley depa tu. sumpah lawak gila gelak tk berenti aku. by the way, congratulations to Shaheizy Sam yang menjadi juara untuk ABPBH2010. cayalah. beliau tersangatlah hensem semalam. aku akan menjadikan filem "kongsi" sebagai filem wajib untuk aku tengok.

LU LANGSI, LU MATI.

hari ni actually ada latihan netball pukul 4 petang iaitu setengah jam dari sekarang. tapi disebabkan aku tk dapat kebenaran untuk pergi, maka terpaksalah aku mencongokkan diri duduk rumah. "asyik asyik netball..bila nak belajaq? kerja sekolah tkmau sentuh langung.." tulah antara dialog dialog yang terpaksa aku dengaq bila aku kata nak pi sekolah sebentar tadi. maaflah DALILOS. cek tk dapat nak menyempurnakan janji cek untuk belatih netball petang ni. tapikan aku kat rumah, tktau lah kenapa terlampau malasssss nak belajaq. taun lepaih rasanya aku rajin. aku kadang kadang masih lagi lupa diri bahawasanya bulan sepuluh ni aku akan menghadapi PMR. langsong tkdak rasa takot di hati ni kalau result aku akan cacat dengan kehadiran abjad lain selain A. kalau aku takot, mestila aku study serupa nak mampuih kan?

aku tktau nak buat cemana untuk merajinkan diri aku yang semakin malas ni. tktaulah makhluk daripada planet MALAS mana yang dah merasuk diri ini. yang mengeruhkan keadaan lagi, tahun ni banyak sungguh aku hang out. alor setar mall lah, city plaza lah, stadium lah. aku betui betui tk mampu nak menolak godaan hang out & shopping ni. nauzubillah hi minzalik. apa nak jadila dengan aku ni. kalau tk dapat 8A, malu cek. punah angan angan cek selama ni. hancoq leboq impian nak masok ASTECH dan sekolah sekolah baguih yang seangkatan dengannya.

sesungguhnya aku tau aku tkkan mampu untuk bertahan kat sekolah aku yang sedia ada ni. aku sememangnya tk boleh ngam dengan pelajar berketurunan cina ni. pasaipa? wallahualam. walaupon depa tk penah kacau aku langsong (penah la sebenaqnya), aku tetap meluat dan benci. slogan 1 malaysia nampaknya tk berjaya untuk memujuk aku bersatu padu dengan kaum cina, india dan seangkatan dengannya. melayu yang tetap utuh di hati ni. tiada yang lain. hanya melayu. kalau tk pecaya, sila temuramah member member cek. dalam 1 hari, memang tk sah kalau aku tk maki sorang budak cina. bagi yang pernah bersekolah cina. hanya mereka yang memahami. seperti yang nenda aku kata, "Don't ever trust them." bukannya nak buat diskriminasi kaum. aku tkkan buat kacau kalau depa tk mulakan. :) aku bukan perosak negara. hahaha.

sembang punya sembang, nak tukaq sekolah baguih, tapi usaha pon ciput je. macam mana nak jadi? angan angan ja lebih. tengok saja result bulan mac aku. 5A1B1C1D. punyalah cantik 5a tu tapi malangnya empat huruf aku kaut sekaligus. memang sempoi. bayangkan kalau tu result PMR aku. menangis ayaq mata darah pon tk guna oi..benda dah jadi. adakah semua sebab aku ada boyfriend? rasanya tk. orang yang ada boyfriend pon mampu dapat 8A. so terpulang kepada individu cemana nak bahagi masa antara buah hati pengarang jantung dengan si buku-buku.

someone please tell me what should I do to get rid of this fucking MALAS. now dah 4 haribulan April 2011. PMR will be here on october.

aduhai LAPAN A...

Thank you for reading.

0 komen di sini:

Post a Comment