CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

silmina. shopaholic. novels. eating. talking.

nama diberi siti silmina 'izzan. dikurniakan minat untuk membeli belah. dianugerahi hobi membaca novel. masa diluangkan bersama makanan. aktiviti kegemaran ialah ber-pot-pet :)

Followers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, January 6, 2011

I'm Just A Normal Person,

aku pun orang. aku pun manusia. sehingaq hingaq aku. sepoyo poyo aku. aku pun reti sedeh gak. aku pun da masalah gak. bukan orang lemah lembut gemalai ja yang reti sedeh. bukan orang emosional ja yang reti nangeh. aku pun reti!

sedap ja mulut kata Happy New Year. excited ja semua muka muka bila Happy New Year. tapi happy ka? awai awai taun aku dah tension. dengan kat rumah nya. sekolah lagi. PMR lagi. belum ujian Mac self confidence aku dah menurun. aku tak rasa boleh straight A dalam PMR kalau aku terus macam ni. keadaan kat sekolah dan kat rumah tu membuatkan aku sentiasa ja moody dan rasa bebal. tapi tadak sapa penah paham.

nak kata aku pendam, dak jugak. pasai problem kejadah kat rumah yang dah bertaun taun aku tahan dan aku rasa, baru a few nights ago aku dah mengadu domba stori mori almost everything kat aunty aku. aku bukan nak bukak pekung di dada. bukan jugak nak mengaibkan sesiapa. bukan nak heboh satu dunia masalah aku. tapi sampai bila aku nak tanggung sorang sorang. untuk LIMA TAHUN, starting from 2006 until 2010, mostly benda kat rumah aku tau semua. kakak sulung, asrama. yang second kebanyakan stay dengan abah. so? kalau nak kata adik adik aku yang tanggung tension semua tu, depa paham apa pasai tension? depa tau apa pasai sedih segala ni? yang depa tau cuma nangis nangis nangis. takkan aku nak buat perangai macam tu. malu la. kat rumah ni boleh diklasifikasikan sebagai aku kakak sulung sepanjang dua kakak aku yang lain tadak. apa apa hal yang salah, aku kena serbu. misunderstanding apa apa, aku jadi orang pertama yang dipersoalkan. cuba bagitau, macam mana aku tak bengang bila semua tu sebenaqnya bukan salah aku pun?

nak kata aku bodoh macam dalam drama & sinetron yang tak explain apa apa cuma tunduk dan buat muka sekupang, dak jugak. dah aku kata. IT WASNT ME. tapi dah memang nasib, cakap aku ni langsung tak guna. aku explain tu macam aku mengaku. nobody cares. bila aku cerita ALAH BUAT PEKAK SAJA. sampai bila agaknya aku nak buat pekak. sampai bila aku nak buat macam nothing happened, semuanya elok belaka. maaf kalau ada yang kata aku tak patut tulis macam ni kat blog. tapi kalau aku cerita kat orang secara live and personal pun, orang takkan paham dan better for me bercerita kat blog, even if no respon, aku tak peduli asalkan dah terkurang satu persen beban.

bab sekolah. dulu waktu form 1 aku dah penah kecoh yang aku nak pindah. kat kawan kawan, kat abah mama, kat semua termasukla abg izwan. dia tanya pasaipa aku nak tukaq. aku kata aku taleyh dok sekolah cina. tapi dia tak paham. dia kata kadang kadang masuk sekolah melayu boleh jadi teruk. SO WHAT? aku bukan jenis orang yang senang ditransformasi jadi bohsia gro bimbo liaq gedik dsb. okay fine. aku ingat dia boleh paham tapi rupanya tak. so aku tahan sampai form two. tahun ni aku nak tukaq sebab aku tak rasa aku boleh go on dengan PMR nya kat sekolah tuu. tapi semuanya cakap LEPAS PMR.

okay aku redha, maybe pindah sekarang tak sesuai sebab macam leceh, nak PMR. tapi masalahnya. kalau aku dah tak selesa dan tak suka dengan sekolah tu. tak selesa dengan kelas tu, macam mana nak belajaq? bila dah stress, hypertension, bengang, sedih semua dok ada, cemana nak study? okay fine kalau masih ada yang kata aku kena stay. aku tadak sokongan langsung. even dari member2 kamceng dan orang yang aku rapat. maaf kalau ada yang terasa..

whatever it is life must go on. apa pun masalah kat rumah aku tetap sayang family aku even though depa tak paham aku. walaupun aku meluat tahap harjad kat keathwa, rasa macam nak pindah dah membuak buak tak bermakna aku benci kawan2 kat sana. semuanya aku sayang. dan walaupun aku ada cerita masalah2 aku kat sesiapa dan sapa pun tak paham, its okay. aku tetap hargai sebab at least ada yang sudi mendengar. cuma aku taktau bila semua ni nak habeh. kepada sesiapa yang rapat dengan aku sekarang ni. jangan terasa hati kalau aku buat bodoh. 

maaf kalau terkasar bahasa dan terlanjur bicara. lumrah manusia, otak tak berapa nak stabil masa emosional melanda. bukan untuk mintak simpati cuma nak meluahkan rasa hati.

3 komen di sini:

Aina Shobri said...

relax my dear. as i've said, no matter what happens, i'm here fr ya. klw aina takde pon, Allah ttap ade. segala ujian yg Allah turunkn utk sil hanyalah utk menguatkn diri sil lg.

Allah xkn menguji hambanya jika Dia tahu hambanya tdk mampu utk menanggung ujian itu. jd, bersyukurlah sbb Allah tahu sil seorg yg tabah dn penyabar. jd, sil jdikan ujian ni sbgai pendorong dn pembakar smangat supaya sil lebih kuat.

jgn mengeluh, sygg. klw mengeluh, masalah x selesai. klw masalah tu dh xboleh nk selesaikn, sil pekakkan telinga, butakn mata. apa yg sil dgr, masuk telinga kiri dn kluar telinga kanan (atau sebaliknya, sama je!) jgn simpan dlm dada. klw simpan, lg sakit hati.

aina taw, aina pon pnah alami family crisis. sumpah sedih. tiap2 malam nangis psl bnda tu. last2 aina bt bodo je. xyah amik tahu hal diaorg. hati x sakit, mata pon x sembab.

kuatkn semangat! Rasulullah dulu ujian trhadap dia lg hebat. siap cedera teruk lg. ujian takat ni yg Allah bg dkat kita, x setanding ujian yg Allah beri kpd KekasihNya. nk terasa hati, Rasulullah lg patut terasa hati.

jgn putus asa! klw putus asa ats pertolongn Allah, apa jwbnya? rosaklah kita. bygkn klw Rasulullah putus asa dulu? mesti Islam dah takde kt dunia ni skrg, kan? jd amik iktibar dri kisah2 Nabi dulu sbgai pendorong kita pd hari ini.

Allah sntiasa ada utk hambanya yang mencari :) goodluck dear.

kentangkiler said...

errmmm xd org yg perfect kat dunia...if ada yg cakap dye mahu cari org perfect ke dye perfect ke...org 2 xkan jumpe n hasilnye just sia2 je...
hehehe sy dah jd followe kamu yg ker 40#follow back k

sitisilminaizzan said...

aina sayang; thanks my dear. I appreciate sangat2. what an amazing advice. thank you sooo much. iloveyou.

kentang; thanks..okeh nanti follow2 :)

Post a Comment