CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

silmina. shopaholic. novels. eating. talking.

nama diberi siti silmina 'izzan. dikurniakan minat untuk membeli belah. dianugerahi hobi membaca novel. masa diluangkan bersama makanan. aktiviti kegemaran ialah ber-pot-pet :)

Followers

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, December 4, 2010

sukanya bila dia ceria

hari ni hari Ahad, 5 Disember 2010, pukul 2.18 (jam aku cepat 2 minit dari jam astro). hehehehe.

aku baru balek dari makan nasik. fuh! hari ni duit memang MASYUK. al maklumlah dah 3 hari aku kerja tanpa gaji, so abah bagi gaji untuk 3 hari termasuk gaji hari ni sekali. perasaan yang tak digambarkan dengan kata kata bila kita dapat gaji hasil penat lelah sendiri. bukan dapat senang senang sajaa. aku bukanlah orang miskin sangat, sampai kena kerja untuk dapat duit tapi apa salahnya kalau aku kerja kan? memang penat tapi syok sebab dapat gaji. hehehe.

hah. hari ni kat tempat kerja. customer ramai tahap luar biasa. hari jumaat, sabtu & ahad memang selalunya ramai. dan bila customer dah bertimbun tu, bab kena marah memang perkara biasa. tapi aku memang hangat hati dengan sorang makcik ni. dahla aku kalut dengan ramai orang, dia boleh dok buat cerewet. "Adik, makcik nak Jumbo Sausages tapi makcik takmau yang ini, makcik takmau yang itu, yang ini pun makcik takmau, haa yang itu makcik mau yaa adik, lagi satu Jumbo macam biasa." aku cuba ja buat muka semanis mungkin, aku rasa macam nak amek redbean tu tenyeh2 kat muka dia. takpaa. sabaq lagi.

then aku sendiri yang buat apa yang dia mintak. aku tak boh yang ni, aku tak boh yang tu. aku boh yang ni, aku boh yang tu. sebijik macam apa yang dia cakap, sebab aku ada tuleh. okeh! selesai. aku pun tekedek kedek la hantaq kat makcik songeh tuu. dia pun tak kata apa. nampaknya semua beres. pahtu lebih kurang 20minit kemudian dia mai serang kat kedai. sasaran dia, AKU! sebab aku yang amek order dia tadi. "ADIK! MANA KOPITIAM SPECIAL MAKCIK! MAKCIK TUNGGU LAMA TAU DAK! TAK SAMPAI SAMPAI PUN LAGI!" aku pun hangat dah. "MAKCIK TAK ORDER PUN! YANG SAYA TULEH, MAKCIK NAK JUMBO 2. MAKCIK TAK KATA MAKCIK NAK KOPITIAM PUN!" dia melawan. amboih makcik ni aku boh jugak penerajang satgi. dahla orang penat, dia dok buat terhegeh hegeh. hoi makcik! mau dak penendang saya?

pastu aku pun mengalah sat. "nah makcik amek jumbo ni, memang takdan dah nak buat kopitiam special, makcik." huh dengan penuh angkuh dan buruk muka dia kata, "MAKCIK TAKMAU! DAHLA! AMEK DUIT MAKCIK MAKAN TADI! CANCEL KOPITIAM SEMUA TU!" bengong punya makcik. sedaq diri sikit hang tu dah tua, dok wat stai pa. aku tengok abah dah bengang, merah muka. dahla marah aku depan orang ramai. bodos! sebaik la tadak mamat mamat yag hensom kaa, kalau dak habeh la reputasi aku. dasar makcik tadak gigi! pakai topi! tak segak!

abah kata kalau dia mai lagi buat muka tak malu 14 inci toksah dok amek dah order dia. hah! padan mukamu makcik!

apa punya perempuan la makcik tu. tak malu langsung. pi kat hang la makcik oi..

semalam first time cakap tepon lama sikit lepas aku dan dia ehem ehem. hehehe. tadak jiwang jiwang arh! geli aku. hahahaha. cakap cam biasa, dok begelak sakan walaupun tadak menatang pa yang lawak pun. tapi rasa best banyak ar dari dulu. hehehe. U! nanti kalau i kedit cekang i call u pulak narh. semalam pun sos topup ja. i redha. nak msg ngan u. hahaha!

petang ni nak tengok wayang dengan mama. sabar! bukan masanya aku nak keluarkan duit & shopping. tunggu sat duit, nanti aku perabih. hehehe. haa jangan hingaq! aku simpan gak la. bukan aku ni boros sangat..tengok la anak sapa. anak mohd pauzi! anak mohd pauzi tak boros aih..hehehe

haa! dah2! nak pi 'shuu' sat. babaih!

haa lupa nak habaq. Rapunzel! here we come :)

0 komen di sini:

Post a Comment